Ми таки, як усі, в світ прийшли для життя,
Ми так само всі послані Богом.
Ми маленькі та віримо в краще буття
І шукаєм до щастя дорогу.

Поняття «діти з особливими освітніми потребами», широко охоплює всіх дітей, чиї проблеми виходять за межі загальноприйнятої норми. Воно стосується дітей з особливостями психофізичного розвитку, обдарованих дітей та дітей із соціально вразливих груп. Загальноприйнятий термін «діти з особливими освітніми потребами» робить наголос на необхідності забезпечення додаткової підтримки в навчанні дітей, які мають певні особливості розвитку.

З метою забезпечення цілісного входження дитини з особливими потребами в загальноосвітній простір, що відповідатиме її потребам і можливостям, в сучасному дошкільному навчальному закладі передбачена така форма організації освіти, як інклюзивна. Яка забезпечує дитину індивідуальною програмою розвитку, асистентом, котрий допомагає дитині у всьому. У нашому закладі дві групи, три дитини з затримкою психічного розвитку.

Діти із затримкою психічного розвитку становлять найчисленнішу групу серед тих, які потребують спеціальної допомоги у процесі навчання та виховання. Вони значною мірою визначають контингент учнів, особливо початкової школи, які стійко не встигають. Тому своєчасна корекція цієї специфіки в розвитку дітей є водночас і розв'язанням проблеми труднощів у навчально-виховному процесі. Затримка психічного розвитку спричиняється найрізноманітнішими причинами. Водночас діти цієї категорії мають низку загальних особливостей розвитку пізнавальної діяльності й особистості.

Увага. Усім дітям із затримкою психічного розвитку властиве зниження уваги. Слід відзначити, що зни­ження стійкості уваги може мати різний характер: максимальне напруження уваги на початку вико­нання завдання й подальше його зниження; на­стання зосередження уваги після певного періоду роботи; періодичні зміни напруження уваги та її спад упродовж усього часу роботи. Сприйняття. Спостерігається неповноцінність тонких форм зорового і слухового сприйняття, просторові й ча­сові порушення, недостатність планування й ви­конання складних рухових програм. Таким дітям потрібно більше часу для приймання й опрацюван­ня зорових, слухових та інших вражень. Однією з особливостей сприйняття таких дітей є також те, що подібні якості предметів сприймаються ними як однакові (наприклад, овал сприймається як коло). Крім того, недостатньо сформованими є просторові уявлення: орієнтування в напрямках простору здійснюється на рівні практичних дій, сприйняття перевернутих зображень утруднене, виникають труднощі під час просторового аналізу й синтезу ситуації.

Пам'ять. Особливо страждають ті її види, які вимага­ють участі розумових процесів (опосередковане запам'ятовування). Погіршені й найбільш елемен­тарні види пам'яті. Механічна пам'ять цих дітей характеризується зниженням продуктивності перших спроб запам'ятовування. Однак час, необхідний для остаточного заучування, близький до норми. Мислення. Діти із затримкою психічного розвитку демон­струють високий порівняно з розумово відсталими дітьми рівень розумової діяльності, особливо під час виконання наочно-дійових і наочно-образних завдань. Досить високі показники спостерігаються під час виконання ними завдань за наочним зраз­ком. Деякі утруднення в цих дітей викликають завдання, у яких відсутній наочний зразок. Особ­ливості розумової діяльності найбільш яскраво проявляються в словесно-логічному мисленні: від­сутність готовності до розв'язання, недостатня ви­разність орієнтовного етапу в процесі розв'язання, нездатність до необхідного зусилля, невміння кон­тролювати себе під час виконання завдання, низь­кий рівень розвитку головних розумових операцій, таких як класифікація, узагальнення, аналіз, синтез тощо. Мовленнєва діяльність також має низку осо­бливостей: бідний словниковий запас (особливо актив­ний), звуженість понять, їхня розпливчастість, іноді хибність; розлади у формуванні монологічного мовлення тощо. Емоційна сфера та моральні якості часто характеризуються незрілістю.

Тому метою програми індивідуального розвитку є розвиток пізнавальних процесів; формування комунікативних навичок і умінь; виховання моральних якостей.

/Files/images/robota_z_ztmi_z_oop/Рисунок1.png

/Files/images/psiholog/Рисунок2.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 655

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.